Arabayla Doğu Karadeniz Turu

Bir haftalık bir tatil süresinde arabayla Doğu Karadeniz turu nasıl yapılabilir ile ilgili internette yaptığım araştırma sonucu mutlaka görülmesi gereken tarihi ve doğal güzellikleri not edip en ekonomik şekilde nasıl gezilebileceğinin bir planını çıkarttım. Bu plan doğrultusunda da bir tur yaptık. Yorucu olsa da tadından yenmeyecek çok güzel hatıralarla dolu bir gezi oldu.

Mutlaka Görülmesi gereken yerler:

Kavrun Yaylası
Borçka
Maçhael (Camili)

Yol üzeri uğranması gereken yerler:

Amasya
Sera Gölü
Sarp Sınır Kapısı
Fırtına Vadisi
Çal Mağarası
Kara Göl
Sinop
Safranbolu

1.Gün

Yola çıkış, Eskişehir, Ankara, Çorum, Amasya
Harita-1.gun
Amasya Gece Birinci günümüz Amasya’ya ulaşmayla geçti yol üzerinde yemek ve ihtiyaç molası dışında durmadık. Biraz daha erken yola çıkabilseydik Eskişehir’de vakit geçirmek güzel olacaktı. Yaklaşık yolculuğumuz 12 saat sürdü. Akşam üstü Amasya’ya vardık. Önce kendimize konaklayacak ekonomik bir yer bulduktan sonra akşam yemeği için Yeşilırmak ve Kral mezarları manzaralı bir köşede oturduk. Şehir içinde nehir boyunca bulunan çay bahçesi ve restoranlarda pide ve kebap yiyebilirsiniz. Yemek sonrası gece şehir turu attıktan sonra yol yorgunluğunu atmak için yatağımızın yolunu tuttuk.

2.Gün

Amasya, Samsun, Ordu, Giresun, Sera Gölü, AkçaabatHarita-2.gun
PICT0037Sabah erkenden uyanıp kahvaltımız yaptık. Sonra Amasya’yı gezmeye koyulduk. Kral mezarlarını gezip bol bol fotoğraf çekildikten sonra arabamıza atlayıp gece konaklamayı planladığımız Trabzon’a doğru yola koyulduk. Yol üzerinde Samsuna araba içerisinden bakıp duraklamadan direk Ordu’ya vardık. Ordu deniz kenarında Çayımızı içip etrafa göz attıktan sonra Giresun’da hiç duraklamadan direk Trabzon civarındaki Sera gölüne vardık. Sera gölünde güneşi batırdıktan sonra Akçaabat Uygulama Oteline yerleştik. Daha sonra sahile inip Nihat Usta’da meşhur Akçaabat köftesinin tadına baktık.

3.Gün

Trabzon, Sümela Manastırı, Hamsiköy, Of, Uzungöl
Harita-3.gun
Sümela ManastırıSabah otelimizde kahvaltımızı yaptıktan sonra Trabzon şehir içindeki Ayasoyfa Müzesini gezdik. Daha sonra Maçka üzerinden büyüleyici Sümela Manastırına vardık. Araçla manastırın son noktasına varmak için bayağı dik bir yokuşu arabayı zorlaya zorlaya çıktık. Manastırı gezip manzaraya ve tarihe doyduk. Bol bol fotoğraf çekindik. Daha sonra Zigana geçidi yolundan Hamsiköy’e doğru yola çıktık. Bir dağın Yamacında vadiye doğru kurulu muhteşem köyün meşhur fasulyesini yiyerek üzerine de sütlaçlarımızı gömdük. Açıkça söylemeliyim fiyatlar çok uçuk. Daha sonra gece konaklayacağımız Uzungöl’e doğru yola çıktık. Akaşama doğru Uzungöl’e vardık. Konaklayacağımız bungalowu ayarladıktan sonra bisiklet kiralayıp hava kararana kadar göl etrafında turlayıp fotoğraf çekindik. Daha sonra akşam yemeği alabalıklarımızı yedik, yürüyüşümüzü yaptık ve apart bungalowumuza geçtik.

4.Gün

Uzungöl, Rize, Çayeli, Sarp, Borçka Kara Göl, Ayder Yaylası
Harita-4.gun
PICT0086Uzungöl’de sabah kuymak eşliğinde kahvaltımız yaptıktan sonra yeniden yollara çıktık. İlk olarak Rize Kalesine çıkıp burada rize manzarası eşliğinde çaylarımızı içtik. Daha sonra Karadeniz’in en uç noktası olan Sarp sınır kapısına varmak için yola arabamıza atladık. Açıkçası Sarp sınır kapısına boşuna iş olsun diye gitmiş olduk. bunun yerine Borçka civarında 2 saat fazla vakit geçirmeyi yeğlerdik. Bir günümüz daha olsaydı aslında buradan Batum’a geçip gece orada konaklamak çok güzel olurdu. Ama maalesef yoktu. Neyse buradan Borçka’ya vardık Çoruh nehri boyunca buradan Maçhael’e doğru yola çıktık. yol üzerinden Karagöl’e saptık. Yer yer yol üzerinden suların bile aktığı ağaçların içine gömülü bir stabilize yoldan Karagöl’e vardık. Burası resmen bir cennet köşesi. İnsanın çadırını alıp bir hafta burada kalası geliyor. Göl kenarında biraz vakit geçirdikten sonra vakit kaybetmeden tekrar Karadeniz sahiline inip batıya doğru dönüş yoluna geçmiş olduk. Ardeşen’e varınca Fırtına Vadisi üzerinden Taş köprüleri gezerek Ayder Yaylası’na doğru saptık. Ayder’e vardığımızda hava kararmıştı. Kalacağımız yeri ayarladıktan sonra bahçesinde okey masasına oturup oyun oynayarak geceyi yaptık.

5.Gün

Ayder Yaylası, Kavrun Yaylası, Rize, Çal Mağarası, Tirebolu, Giresun
Harita-5.gun
PICT0111Ayder Yaylasından kalkan minibüslerle yukarıya Kavrun Yaylasına çıktık. Bulutların arasındaki bu yaylada yürürüş yapıp sislerin arasındaki bu yemyeşil yaylanın fotoğraflarını çektik. Ahşap baraka halindeki yayla kahvesinde kuzine etrafına oturup minibüsümüzü beklerken bir yandan da ısındık. Ayder Yaylasına vardığımızda yaylayı gezip yüklenip gece kalmayı planladığımız Giresun’a doğru dönüş yoluna koyulduk. yol üzerinde Akçaabat’tan saparak Düzköy civarındaki Çal mağarasını gezdik. buradan Vakfıkebir’e inip Tirebolu kalesinde mola verip çaylarımızı içtikten sonra Giresun’a vardık. Kalacağımız yeri ayarladıktan sonra gece şehrin sokaklarını caddelerini gezdik.

6.Gün

Giresun, Ünye, Samsun, Sinop, Kastamonu, Safranbolu
Harita-6.gun
PICT0096Giresun’dan gündüz şehir turumuzu yapıp kalesini gezdikten sonra ayrılarak Samsun üzerinden aracımızın camından bakarak duraklamadan Sinop’a vardık. Sinop’ta tarihi cezaevini ve kalesini gezdik. Sahilinde biraz yürüyüş yaparak ardından öğle yemeğimizi yedikten sonra tekrar yollara koyulduk. Kastamonu üzerinden Safranbolu’ya vardık. Gece Safranbolu’yu gezerek unutamayacağımız hatıralarıyla Karadeniz turumuzu noktaladık.

25 Yorum

1. Adem ÜNALAN
    7 Haziran 2015
    Yanıtla

Bu güzel anlatım için çok teşekkür ederim. Bende düşünüyorum buna benzer bir Karadeniz turu. Kafamdaki bir çok soru işaretini silmiş oldun yazdıklarınla.

8 Temmuz 2015
      Yanıtla

Güzel bir tur geçirmenizi diliyorum, iyi tatiller.

• 21 Şubat 2017

Karadeniz İçin kafanda soru işareti olması bile hata bence 🙂 bir an önce gidip gezmeli.

2. ilhan
    15 Temmuz 2015
    Yanıtla

bu turu 1,5 ve 5 yaşında iki oğlum la çok yaramazlar ve ablamın 3 çocuğuyla wolkvagen carawella ile 4 yetişkin 5 çocuk sizce tamamlayabilirmiyiz..

22 Temmuz 2015
      Yanıtla

Her çocuğa bir tablet bilgisayar ve içlerine bol bol film ve oyun yükleyin derim 🙂 Tabi ki tamamlayabilirsiniz. Bizlerin çocuklara göre değil çocukların bizlere göre yaşaması gerektiğini düşünüyorum. Ve çocuklar çok çabuk ortama adapte olabiliyorlar. Oğlumuz 4 yaşındayken otobüsle bu turu tekrar yapmıştık. Normalde çok hareketli bir çocuk olmasına rağmen çok usluydu ve çok eğlenceli bir tur yaşamış oldu. Hala anlatır.

3. Elif
    15 Temmuz 2015
    Yanıtla

Ortalama ne kadar harcadınız acaba? Mümkünse öğrenebilir miyim

22 Temmuz 2015
      Yanıtla

Biz turu yapalı bir kaç sene oldu, fiyatlar muhtemelen değişmiştir. Masrafın çoğu yakıta gidiyor. Dizel araçla yaklaşık 4 ila 5 depo 800TL gibi bir yakıt harcamanız olur. Bir o kadar da konaklama ve yeme içmeye harcarsınız. 1500-2000TL gibi diyeyim.

4. volkan
    19 Aralık 2015
    Yanıtla

ortalama kac km yol yaptınız

29 Aralık 2015
      Yanıtla

Merhaba, Bursa çıkışlı gidiş dönüş yaklaşık 3000km yol yapmıştık.

5. Uğur
    29 Mart 2016
    Yanıtla

valla çok istiyoruz bilgiler güzel anlatım heyecan veriyo umarım cesaretimizi toplar cikariz tek düşündüren konaklama sorunu 2 cocukla ortada kalma korkusu bu konudaki fikrinizi paylasirmisiniz

• Gülay
      2 Mayıs 2016
      Yanıtla

Biz de bu yaz iki cocugumuzla Karadeniz turuna niyetlendik..Simdiden internetten arastirarak kalacagimiz otelleri ayarladik.İnsallah guzel geciririz..Cocuklarla gitmenin yoruculugu olacaktir lakin bir tatil koyunde bulacaklari eglenceden fazlasini yasayacaklari konusunda hic endisem yok.

6. Bulent
    19 Haziran 2016
    Yanıtla

Merhaba Iyi gunler oncelikle anlatim ve icindeki heyecan beni gercekten cok etkiledi biz de 3 cocugumuzla bir karadeniz turu icin kollari sivadik lakin tum arastirmalarimizin icin de konaklama lar la alakali detayli bilgi neredeyse alamadik rotamiz istanbul cikisli kars varisli ve kars tan da marmaris olacak bu rota uzerinde karadeniz sahil seridi icin gezilecek gorulecek ve en onemlisi konaklanacak yerler le alakali bilgi verirseniz çok sevinirim

7. semih
    1 Temmuz 2016
    Yanıtla

Merhaba, eşimle beraber biz de arabamizla gitmeyi düşünüyoruz, beni en çok düşündüren kalacağımız yerler. O bölgeye daha önce hiç gitmedim o yüzden cekincelerim var. Kalacağınız otelleri nerelerden ayarladiniz, soyleyebilirmisiniz, çok memnun olurum.

7 Temmuz 2016
      Yanıtla

Merhaba, biz gittiğimiz zamanlarda Karadeniz de bu kadar rağbet yoktu o nedenle nerede akşam orada sabah şeklinde plansız bir şekilde konaklayarak turumuzu yapmıştık. Genelde fiyat hizmet oranı uygun olduğundan uygulama otellerini tercih etmiştik. Ancak son yıllarda yabancı turist yoğunluğu nedeniyle rezervasyonsuz yer bulmak sıkıntı olabiliyor. İnternetten arama yaparak veya booking.com dan faydalanarak konaklayacağınız bölgenin otelleri hakkında bilgi alabilirsiniz. İyi tatiller.

8. Emel
    12 Temmuz 2016
    Yanıtla

Merhabalar ? Dönüş yolunu merak ettim bende ? Bizde iki güne kadar karadeniz turuna çıkmayı düşünüyoruz Ankaradan!

1 Ağustos 2016
      Yanıtla

Merhaba, biz Sinop ve oradan Safranbolu ziyareti yaparak dönmüştük. Siz de bu rotayı kullanıp Gerede den Ankara’ya dönebilir veya daha farkı bir rota olan Trabzon dan Zigana geçidini kullanarak Erzincan ve Sivas üzerinden dönebilirsiniz.

9. Gulay
    23 Ağustos 2016
    Yanıtla

Yazınız bizi de aydınlattı. bir hafta sonra dört ve sekiz yaşlarındaki iki kızimizla yollara düşeceğiz kismetse. rotamızı belirlemede yardımcı oldunuz teşekkür ederiz. Kapıdag dan selamlar

24 Ağustos 2016

Teşekkürler. İyi yolculuklar.

10. 21 Eylül 2016

Anlatımınız için teşekkürler. Bu pazartesi sizinde yardımınızla bende baştan sona bir karadeniz turu yapacağım. Güzel açıklayıcı bir anlatım olmuş.

11. 28 Haziran 2017

Süper anlatım
    Çok başarılı
    Bende Bursa’dan eşim ve 2 çocuğumla çıkıyorum

12. Ramazan
    9 Temmuz 2017
    Yanıtla

Merhaba sizce karadenize turla mı yoksa araçla mı gitmek mantıklı

1 Ağustos 2017
      Yanıtla

Kesinlikle araçla. Ancak kalacağınız yerlerin rezervasyonlarını önceden yaptırınız.

13. 9 Ekim 2017

Hızlandırılmış dolayısıyla yorucu ama keyifli bir tur olmuş gibi görünüyor 1 günü daha olanların bu programa Maçaheli de eklemelerini tavsiye ederim.

14. Murude
    14 Temmuz 2018
    Yanıtla

Bu tur yaptiginiz arabanin modeli neydi? Bize mutlaka 4×4 ilr gidin yoksa istediginiz yere gidemezsiniz dendi. 4 kisilik aile olarak gitmeyi dusunuyoruz. 2 oglumuz 19 ve 23 yasinda.

30 Mayıs 2019
      Yanıtla

Toyota Yaris ile gitmiştik. bir sorun olmamıştı yayla yolları asfalt ve sorun bulunmuyor. Normal araç çıkmayan yerlere de minibüsler açlışıyor. onlarla devam edebiliyorsunuz.