Güney Ege ve Batı Akdeniz Turu

Bir haftalık tatilimizi değerlendirmek, hem de İzmir’deki arkadaşlarımızı görmek adına yapmış olduğumuz Güney Ege turumuzu anlatacağım.

19 Mayıs haftası 1 günlük tatili birleştirerek iş yerlerimizden aldığımız izinler ile çıkmış olduğumuz bu turda, uğradığımız, konakladığımız yerlerden ve gittiğimiz güzergahtan bahsedeceğim. Arabayla güney ege turu yapmayı planlayanlar adına yardımcı olabileceğini düşünüyorum.

1.Gün İstanbul – İzmir

Bugün turumuzun başlangıç noktası olan İzmir’e varmak üzere sabah evimizden kahvaltımızı yaparak erkenden yola çıkıyoruz. Yol üzeri Bursa da öğle yemeği olarak iskender kebap molası verebilirsiniz. Bir Bursalı olarak yol üzerinde porsiyonu en az 20TL ye satılan lezzetsiz ve pahalı bir yerde mola vermenizi tavsiye etmiyorum. Tavsiyem otobana sapmadan düz devam ederek şehir içine doğru bulabileceğiniz Uludağ veya Beşyol Kebapçısında bu lezzeti hakkıyla tadabilirsiniz.

Bursa sonrası 5 saatlik kesintisiz bir yolculuk sonrası İzmir’e varmış oluyorsunuz. Biz akşama doğru hava kararmadan İzmir’e varmış olduk. Arkadaşlarımıza uğrayıp onlarla birlikte vakit geçirip onlarda konakladık.

Akşam üstü Konak ve Alsancak arası kordon boyunda yürüş yaparak akşam yemeğinizi burada bir noktada yiyebilirsiniz. Biz mutlaka geldiğimizde Alsancak’ta Kıbrıs Şehitleri Caddesindeki Alin’s Cafe de pizza yiyoruz. Lezzet ve Mekan bakımından tavsiye ederim.

2.Gün İzmir – Kuşadası

İzmir de sabah arkadaşlarımızla vedalaşarak yola çıkıyoruz. Çeşme veya Alaçatı‘da denize girerek ilk olarak deniz hasretinizi giderebilirsiniz. Biz turumuza Mayıs ayında çıktığımızdan denizin sıcaklığına cesaret edip bunu gerçekleştiremedik. Ancak Alaçatı’nın taş evleri arasındaki otantik sokaklarında gezinerek beğendiğiniz bir noktada brunch yapabilirsiniz.

Alaçatı’ya veda ettikten sonra otobandan Özdere, Gümüldür yönüne saparak sahil yoluna sapıyoruz. Yol üzerinde kısa molalar vererek Önce Selçuk‘a oradan Şirince Köyü‘ne varıyoruz. Eski bir Rum kasabası olan Şirince Köyü’nün altını üstüne getirip fotoğraflar çekip zeytin yağı ve sabun alarak alışveriş yapıyoruz. Buradan Efes Antik Kenti‘ne oradan da Meryem Ana‘ya uğrayarak Kuşadası‘na doğru yola koyuluyoruz.

Kuşadası’na vardığımızda hava kararıyor. Kuşadası öğretmen evinde kendimize uygun kalacak bir yer ayarlıyoruz.sonra yemek yemek üzere sahil tarafında bir balık restoranta geçiyoruz. yemek sonrası büyük çarşısında gezindikten sonra otelimize geçiyoruz.

3.Gün Kuşadası – Bodrum

Sabah Kuşadası’nda kahvaltımızı yapıp, bir şehir turu yapıyoruz. Güvercin Ada Kalesi’ne uğrayıp burada müzede büyük balina iskeletini gördükten sonra Kuşadası’na veda ederek yola koyuluyoruz.

Söke üzerinden geçerek Akköy yol ayrımından Milet Antik Kenti‘ne varıyoruz. Türkiye de görüp görebileceğiniz en görkemli antik tiyatroya sahip olan Milet Antik Kenti’nde bolca vakit geçiriyoruz. Bir zamanlar deniz kenarında liman kenti olan milet zamanla Büyük Menderes Nehri’nin buraları doldurması sebebiyle görkemini kaybetmiş bir antik şehir.

Buradan sonra Didim‘e varıyoruz. Didim’de Apollon Tapınağı’nı gezdikten sonra tekrar yola koyuluyoruz. Yol üzeri Bafa Gölü kıyısında mola vererek burada birşeyler atıştırıyoruz. Ege’nin zeytinağı bir harika herşeye ayrı bir lezzet katıyor. Hiç durmadan yolumuza devam ederek Konaklayacağımız Bodrum‘a varıyoruz. Bodrum Kalesi ve Sualtı Arkeoloji Müzesi’ni gezdikten sonra Bodrum sahil ve çarşı turu atıp gece burada konaklıyoruz.

4.Gün Bodrum – Datça

Bodrumdan sabah yola çıkarak ilk uğrak noktamız olan Milas‘a varıyoruz. Milasta Şehir Merkezi ve Gümüşkesen Anıtı’nı gezdikten sonra Gökova’ya doğru yolumuza devam ediyoruz.

Gökova körfezine inerken tepede Net Kafe’ye mutlaka uğrayın. Buradan Gökova’nın muhteşem manzarasının tadını çıkarıp, yiyebileceğiniz en leziz mantının tadına bakın. Öğle yemeğimizi burada yedikten sonra Gökova Köfezi’ne iniyoruz. Sahil boyunda biraz dolaştıktan ve fotoğraf çektikten sonra arabamıza atlayıp sıra ağaçlı yolun kenarından geçerek yola koyulup  Marmaris‘e varıyoruz.

Marmaris sahilinde yürüyüş yapıp, Kalesini gördükten sonra Konaklamak üzere yola çıkıp, dağları aşarak akşam üzeri Datça’ya geliyoruz. Kalacağımız apart oteli ayarladıktan sonra sahile inip liman manzarası eşliğinde lezzetli deniz balıklarından yiyoruz.

5.Gün Datça – Fethiye

Bugün ilk olarak Eski Datça’ya uğrayarak buranın taş evleri ve sokaklarını geziyoruz. Buradan yola çıkarak Knidos‘a doğru gidiyoruz.

Muhteşem dağları aştıktan sonra vardığımız antik liman kenti daha önce uğradığımız tüm antik şehirlerden daha güzel. Çift taraflı limanı ve harabe yapıları burada bir zamanlar çok ihtişamlı bir şehrin bulunduğunu haber veriyor. Uzun süre etrafta gezinip fotoğraf çekindikten sonra dönüş yoluna geçiyoruz.

Datça – Marmaris arasında bir deniz molası verdikten sonra Marmaris’i transit geçip Köyceğiz‘e varıyoruz. Köyceğiz’de göl kenarı bir kafede çay molamızdan sonra Dalyan‘a uğruyoruz. Çay kenarından karşı yamaçtakı kral mezarlarını görüp sahile iniyoruz. Biraz gezindikten sonra akşam konaklayacağımız Fethiye merkezine varıp burada bir otele yerleşip şehir turu yapıyoruz.

6.Gün Fethiye – İstanbul

Bugün Eve dönüş günü. Otelimizde kahvaltımızı yaptıktan sonra Fethiye merkezinden ayrılarak yol üzerindeki Kayaköy’ü aracımızla gezerek Ölüdeniz‘e geçiyoruz.  Ölüdeniz’de önce yarımada boyunca yürüyüş yapıp, sonra denize girip serinledikten sonra tekrar yola koyuluyoruz.

Bir müddet yolculuktan sonra Fethiye’nin biraz dışarısındaki Saklıkent Kanyonu‘na varıyoruz. Burada gelir gelmez bir alabalık ziyafeti çekip hamak keyfi yaptıktan sonra doğal bir harika olan kanyonun içerisine girip kanyonun buz gibi sularının içerisinden geçerek gidebildiğimiz noktaya kadar yürüyoruz. Artık devam edemeyeceğimiz noktadan sonra geri dönüp aracımıza varıyoruz.

Arabamıza binip evimize doğru uzun bir yolculuğa çıkıyoruz. Yolda mola vere vere giderek yorucu dönüş yolculuğumuz sonunda sabaha doğru evimize varıyoruz.